زمانی دوستی داشتم  که معتقد بود اگر ده نفر مثل خودش پیدا شود می‌تواند زمان را متوقف کند. نمی‌دانم در آن لحظه در چه حالی بود یا بنیان اعتقاداتش در کجا ریشه داشت اما خوب احتمالن قبول داریم که یک مقداری غلو کرده است. اما در اوج اغراق کنایه‌ی خوبی زده بود که همیشه به یادم ماند.

اگر تیمی خوب کار کند می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد.

و صد البته که هر تیمی یک کوچ و معلم خوب می‌خواهد.

استاد عقربی در کلاس سیسکویی که یکسال و اندی با هم داشتیم خیلی چیزها به من یاد داد. یکی از آن‌ها شوق یادگیری و شوق تغییر بود. شوق و اشتیاق او به معلمی و بیان مسائل پیچیده به زبان ساده برای من و بقیه‌ی همکلاس‌هایم نمایانگر شوق بی‌حد او به تغییر و پیشرفت بود.

ای کاش معلم‌های ما یاد می‌گرفتند آن چیزی را یاد بدهند که عاشقش هستند. موقع توضیح چشم‌هایشان برق بزند و تا کسی یاد نگرفته باشد از آن نگذرند.

ای کاش همه‌مان یاد می‌گرفتیم که برای تغییر، تلاش بی‌حد کنیم. به آینده با شوق و تلاش امیدوار باشیم. و آنچه را که آموخته‌ایم با صداقت و گشاده‌رویی بی‌کم و کاست به دیگران انتقال دهیم.

به‌هرحال باید بپذیریم از الزامات پیشرفت، کمک و حمایت دیگران است. خشت روی خشت گذاشتن شاید اصطلاحش باشد. در مدرسه‌ها و تیم‌ها این مساله دو چندان خودش را نشان می‌دهد.

ما کلاس نبودیم، یک تیم بودیم با یک مربی و معلم دوست داشتنی و شگفت‌انگیز.

در آستانه‌ی سال نو برای همه‌ی دوستان و مربی عزیزم آرزوی موفقیت نمی‌کنم چرا که می‌دانم همیشه موفق خواهند بود. برایشان آرزوی سلامتی می‌کنم. و همینطور صبر تا در این شرایط سخت بمانند و تن به تبعید ندهند.

 

مهندس عقربی و سایر دوستان
مهندس عقربی و سایر دوستان

 

از راست: آقایان   دهدشت، قاسمی، استاد عقربی، نظری، بنده و مهندس توکلیان

 

شوق یادگیری،شوق تغییر
برچسب گذاری شده در:             

4 نظر در مورد “شوق یادگیری،شوق تغییر

  • اسفند 28, 1391 در 9:13 ق.ظ
    لینک ثابت

    پیمان عزیزم
    امیدوارم در راه تغییر همیشه موفق و پیروز باشی. خیلی خوشحالم که یک دوره دیگر را با موفقیت پشت سرگذاشتی. در آستانه تغییر و تحولی عظیم در طبیعت چقدر خوبه که ما هم خودمان را در معرض تغییرات مثبت و سازنده قرار دهیم.

    پاسخ
  • فروردین 15, 1392 در 12:19 ب.ظ
    لینک ثابت

    پیمان جان
    من و شرمنده خودت و خوبی هات می کنی. کاش همه آدمها حتی اونهایی که خودشون و آدمهای بزرگی می دونند کمی تغییر کنند.ما ساخته شدیم تا به تکامل برسیم. شروع این تکامل هم با تغییر اساسی در نگاههای ما خواهد بود.
    من هم سال نو را به شما و همه دوستانی که همیشه به من لطف داشتند تبریک میگم و از صصمیم قلب آرزوی موفقیت و برای همشون دارم.

    پاسخ
  • آذر 20, 1396 در 8:48 ب.ظ
    لینک ثابت

    سلام استاد عقربی میشه ایمیل شمارو داشته باشم

    پاسخ
    • آذر 27, 1396 در 2:52 ب.ظ
      لینک ثابت

       دوست عزیز اینجا وب سایت استاد عقربی نیست. ایشان را در آموزشگاه سایبرتک پیدا کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.